Choć branża ubezpieczeniowa dopiero wkracza w media społecznościowe, to już dziś YouTube jest bogatszy o konta kilku firm ubezpieczeniowych, które regularnie publikują przygotowane filmiki. Jak wygląda obecność ubezpieczycieli w tym kanale komunikacji?

Media społecznościowe nie cieszą się dużą popularnością wśród firm ubezpieczeniowych. Zdecydowana większość ubezpieczycieli posiada, co prawda, profil, ale ten nie zawsze jest regularnie prowadzony. Zdarza się, że zamiast firmowego konta,  towarzystwo ubezpieczeniowe decyduje się na utworzenie i aktywne aktualizowanie profilu dla konkretnych produktów lub prowadzonych akcji. Tak jest głównie w przypadku Facebooka czy Twittera. Jak wygląda sytuacja w przypadku serwisu YouTube?

By odpowiedzieć na powyższe pytanie, należy wskazać, że ten kanał komunikacji opiera się na tworzeniu i publikowaniu filmów, które następnie mogą być komentowane przez użytkowników. Zasadniczo zatem treścią jest obraz, nie tekst. Ten fakt sprawia, że YouTube może być wykorzystany w szerszym zakresie niż pozostałe media społecznościowe.

YouTube – by edukować klientów i…

Firmy działające w branży ubezpieczeniowej, które udzielają się w serwisie YouTube, najczęściej stawiają na edukację klientów. Przykładami mogą być konta założone przez: Grupę Ergo Hestia, PZU czy Prudential Polska. Zdecydowana większość opublikowanych filmów omawia konkretne produkty, choć w kontekście np. bezpieczeństwa na drodze czy możliwości zabezpieczenia dzieci na przyszłość. Rozwiązanie to jest praktyczne, bo pozwala użytkownikom na zdobycie darmowej porady, zaś film nie jest stricte reklamą.

Niewątpliwą zaletą filmów publikowanych w serwisie YouTube jest to, że pozwalają one na dotarcie do tej grupy użytkowników internetu, która nie lubi lub nie chce tracić czasu na czytanie rozwlekłych artykułów. Śmiało można zatem powiedzieć, że ten kanał komunikacyjny – w połączeniu z innymi (np. Facebookiem czy Twitterem) – pozwala na stworzenie spójnej strategii marketingowej, która jednak nie będzie nachalną reklamą.

…udzielać się w roli eksperta.

W odróżnieniu od słowa pisanego czy krótkich komunikatów, film pozwala na przedstawienie dyskusji specjalistów o różnych poglądach. Również ten aspekt wykorzystują firmy ubezpieczeniowe, które zdecydowały się na stworzenie konta w serwisie YouTube. Dzięki publikowaniu filmów będących dialogiem ekspertów, pracownicy związani z konkretnym ubezpieczycielem, mogą pokazać się jako specjaliści w danych dziedzinach.

Jeżeli firma ubezpieczeniowa stawia na publikowanie różnorodnych filmów, to wysyła również inny przekaz do odbiorców – pokazuje, czym zajmuje się na co dzień i jakie obszary ubezpieczeń mogą ją interesować w przyszłości. Przykładem może być Munich Re, która w publikowanych materiałach filmowych często podnosi kwestię ubezpieczeń dla przemysłu kosmicznego.

A może zaczniesz dla nas pracować?

Dobry handlowiec jest cenny dla każdej firmy, która na co dzień sprzedaje produkty lub usługi. Firmy ubezpieczeniowe również potrzebują takich pracowników, bo przekonanie klienta do zakupu ubezpieczenia wcale nie jest sprawą łatwą. By tego dokonać, jest potrzebna nie tylko merytoryczna wiedza na temat poszczególnych produktów, lecz także umiejętność zainteresowania konkretnym i nakłonienie niezdecydowanego klienta do jego zakupu. Chcąc zachęcić do pracy aplikowania najlepszych specjalistów, warto im pokazać, jaki rozwój ich czeka. O swoich ścieżkach kariery pracownicy poszczególnych firm ubezpieczeniowych również opowiadają na filmach umieszczonych w YouTube.

Fakt, że serwis YouTube może zostać wykorzystany przez ubezpieczycieli na wiele sposobów sprawia, że zainteresowanie tym kanałem komunikacji wzrasta. Przygotowanie filmów nie musi być kosztowne, a dzięki nim poszczególne firmy mogą edukować i zachęcać konsumentów do skorzystania z ich aktualnej oferty w zakresie ubezpieczeń.

Zapraszamy do przeczytania artykułu o wynagrodzeniu jakie zarabia agent ubezpieczeniowy.