Prowadzenie firmy wiąże się z koniecznością dbania o jakość obsługi klienta. To, jak ważne jest wywarcie dobrego, pierwszego wrażenia czy utrzymywanie profesjonalnego wyglądu, zauważa coraz liczniejsza grupa doradców finansowych czy agentów ubezpieczeniowych.

Jako agent ubezpieczeniowy doskonale wiesz, że tylko od twojej skuteczności zależy wysokość prowizji, która zostanie przelana na twoje konto bankowe. By klienci chętnie podpisywali kolejne umowy, powinieneś zwracać uwagę nie tylko na oferowanie atrakcyjnych produktów. Okazuje się, że klucz do sukcesu leży również w jakości obsługi klienta. Nad tą, jak wynika z badań przeprowadzonych przez ekspertów MojeBankowanie.pl, trzeba jeszcze popracować…

Jeżeli jesteś agentem ubezpieczeniowym lub na co dzień pracujesz z klientem, oferując mu skorzystanie z konkretnych usług, to sprawdź, na co powinieneś zwrócić szczególną uwagę. Dzięki zastosowaniu się do kilku prostych zasad, twoja sprzedaż może skutecznie wzrosnąć.

Jakość obsługi klienta a powitanie

Nie zawsze agent ubezpieczeniowy umawia się z klientem w jego mieszkaniu czy na mieście – zdarza się, że klient odwiedza nas w naszym biurze. Co wówczas? Według specjalistów to doskonała okazja, by pokazać się z dobrej strony. Podstawą jest oczywiście przywitanie się i, o czym zapomina wielu doradców, przedstawienie się.

W zależności od tego, czy klient chce tylko podpisać umowę, czy też konieczne jest przedstawienie mu oferty, warto zaproponować mu coś do picia. Szklanka wody, filiżanka kawy czy herbaty to świetna metoda, by zbudować atmosferę sprzyjającą rozmowie. A pierwsze chwile obsługi klienta mają niebagatelne znaczenie dla tego, jak odbierze on doradcę zza biurka.

Dyskretnie i z myślą o kolejnej rozmowie

Eksperci wskazują, że w trakcie obsługi klienta nie można zapomnieć o uporządkowanym biurku i dyskrecji. Ta jest szczególnie istotna, jeżeli w biurze pracuje kilku agentów ubezpieczeniowych. Nie każdy klient chce rozmawiać o pieniądzach i ubezpieczeniach w otwartej przestrzeni. Urządzając biuro, warto zatem pomyśleć o tym, by stworzyć komfortowe warunki do potencjalnych rozmów.

Rozmowa z klientem często sprowadza się do porównywania poszczególnych ofert. Dobrze, by agent ubezpieczeniowy pamiętał o konieczności wręczenia swojemu rozmówcy wszystkich niezbędnych materiałów, na podstawie których będzie on mógł podjąć wiążące decyzje. Warto też pamiętać, że to nie potencjalny klient powinien szukać naszego numeru telefonu – ważne, by wręczyć mu wizytówkę i podkreślić, że może skontaktować się z nami, jeżeli będzie miał wątpliwości. Takie zachowanie jest pożądane, bo większość osób zainteresowanych nabyciem ubezpieczenia nie jest w stanie podjąć decyzji jedynie na podstawie rozmowy z agentem.

„Jak cię widzą, tak cię piszą”

To powiedzenie wciąż jest aktualne. Praca agenta ubezpieczeniowego to praca z klientami. Profesjonalne podejście do obowiązków nie przejawia się wyłącznie przez nienaganne wykonywanie opisanych już czynności – warto pamiętać również o stroju. Dobrze skrojony garnitur czy elegancka garsonka to stroje skutecznie budujące nasz wizerunek.

Gdy mowa o stroju, nie sposób nie poruszyć zagadnienia dodatków. Szczególnie panie mają w tym względzie wiele możliwości: kolczyki, wisiorek, bransoletki… Specjaliści zajmujący się kreowaniem wizerunku podkreślają, że strój powinien być schludny i skromny. Duża ilość dodatków czy intensywny zapach perfum z pewnością nie pomogą w sprzedaży, mogą zaś zaszkodzić.

Więcej ciekawych materiałów na blogu dla agenta ubezpieczeniowego oraz na Facebooku.