Branża sprzedażowa, czy to mowa o sprzedaży produktów czy usług, nie należy do tych, które w łatwy sposób pozwolą nam osiągnąć sukces i dadzą poczucie samozadowolenia. W sprzedaży ubezpieczeń jest bardzo podobnie, a w niektórych przypadkach nawet trudniej, ponieważ pośrednicy ubezpieczeniowi stąpają po bardzo śliskim gruncie. Brak zaufania do sektora finansowego wcale nie ułatwia sytuacji i zdarza się, że popadamy w rutynę i często spotykamy się twarzą w twarz z kryzysem.

Zaczynając karierę w sprzedaży ubezpieczeń, trzeba liczyć się z porażkami i często, przynajmniej na początku, licznymi sytuacjami, kiedy to porażka depcze nam po piętach. Jest to branża dla ludzi bardzo wytrwałych, twardo stąpających po ziemi i przede wszystkim umiejących stawiać sobie nieustannie coraz to nowsze cele. Kiedy osiągniemy już zamierzony sukces, nie zwalniamy, a biegniemy dalej przed siebie po nowe wyzwania. Uniknięcie stagnacji w sprzedaży ubezpieczeń jest możliwe tylko wtedy, kiedy zamiast zasiąść za biurkiem i stukaniem długopisem w blat wychodzimy do ludzi, dzięki którym jesteśmy w stale realizować nasze cele. To one są naszym motorem napędzającym, który dba o to, aby nasza kariera w pewnym momencie nie zatrzymała się i nie stała w miejscu. Nieodłączną elementem chęci realizowania własnych zamierzonych celów jest cierpliwość w ich realizacji. Trzeba przyzwyczaić się do tego, że tak, jak w życiu, również w sprzedaży ubezpieczeń, nic nie dzieje się samoistnie i czasami potrzeba czasu, aby zrobić krok naprzód. Małe cele to małe kroczki, które po pewnym czasie zamienią się w te większe i dające więcej satysfakcji.

Stagnacja w sprzedaży ubezpieczeń?

Sprzedaż to nie tylko usługodawca, ale również klient, bez którego żadna transakcja jest niemożliwa. Poznawanie nowych ludzi to nieodłączny element sektora sprzedaży ubezpieczeń. Każde spotkanie z potencjalnym klientem jest nie tylko szansą na sprzedaż kolejnego ubezpieczenia, ale również na wzmocnienie swojej pozycji na rynku i doskonalenie swoich umiejętności. Im więcej ludzi poznajemy i więcej spotkać przeprowadzimy, tym nasz bagaż doświadczeń będzie bogatszy. Kwestia powodzenia również może niektórych przytłaczać, ponieważ szansa na sprzedaż ubezpieczenia niekiedy jest bardzo mała. Jeszcze przed spotkaniem z klientem wiemy, że nasze starania zdadzą się na nic. To nie jest najważniejsze, trzeba próbować, bo być może tym razem się mylimy.

Duży wpływ na nasze powodzenie ma również to, w jaki sposób podchodzimy do naszych klientów, czy koncentrujemy się na własnych potrzebach czy potrzebach klienta, W sprzedaży ubezpieczeń bardzo łatwo wyczuć czy pośrednik liczy jedynie na zyski i za wszelką cenę chce sprzedać kolejny produkt czy może ma na względzie dobro osoby ubezpieczającej i chce mu w jak największym stopniu pomóc. Umiejętność prowadzenia rozmowy i chęć niesienia pomocy drugiemu człowiekowi to jedne z ważniejszych cech, jakie powinien posiadać dobry pośrednik ubezpieczeniowy.

Na koniec ostatnia, co nie oznacza, że najmniej ważna kwestia, czyli własny rozwój i chęć samorealizacji. Bez tego nie jesteśmy w stanie być z dnia na dzień coraz lepszymi. W sprzedaży ubezpieczeń zmieniają się trendy i prawo, co należy nieustannie śledzić i poznawać nowe metody sprzedaży i oferty dostępne na rynku. Aby coś osiągnąć, trzeba najpierw zainwestować w siebie, tylko wtedy możemy liczyć na wysokie zyski.

Po więcej ciekawych informacji zapraszamy na bloga dla agentów ubezpieczeniowych oraz fanpage na FB.