Firmy z sektora bankowości i ubezpieczeń coraz częściej muszą inwestować w nowoczesne rozwiązania, by zdobyć klientów. Innowacje są niezbędne, bo pozwalają m.in. sprawniej prezentować klientom produkty i załatwiać formalności związane z ich sprzedażą.

Trudno stwierdzić, że nowoczesne rozwiązania proponowane przez firmy działające w branży technologii nie mają wpływu na nasze życie. Przeciwnie, dzięki nim możemy się sprawniej komunikować czy szybciej docierać do interesujących nas informacji. Potencjał innowacyjnych rozwiązań dostrzegają nie tylko konsumenci, lecz coraz częściej przedsiębiorstwa. Opracowane wiele lat temu modele sprzedaży sprawdzają się w dalszym ciągu, ale w połączeniu z nowoczesną technologią, stają się jeszcze skuteczniejsze. Nie powinno zatem dziwić, że innowacje coraz częściej goszczą na ustach pracowników branży finansowej [ZOBACZ INFOGRAFIKĘ NA DOLE STRONY].

Fintech – innowacje, które przynoszą zyski

Innowacje technologiczne wykorzystywane przez firmy działające w branży finansowej obejmują m.in. budowę responsywnych stron internetowych. Responsywną witryną jest każda, która dostosowuje się do rozdzielczości, w której jest przeglądana. Ponieważ ze smartfonów i tabletów korzysta coraz więcej użytkowników (i potencjalnych klientów), to strony firm, które zainwestowały w tę technologię, są wyświetlane częściej niż inne.

Innym, dobrym przykładem wdrożenia nowoczesnej technologii w branży finansowej, jest budowa stron internetowych, pozwalających klientowi ubiegać się np. o pożyczkę. W takie witryny inwestują zarówno banki, jak i parabanki, bo pozwalają one zaoszczędzić zarówno na kosztach utrzymania placówek, jak i czasie – klient decyzję otrzymuje w ciągu max. 1 dnia roboczego.

Z myślą o agentach ubezpieczeniowych

Branża finansowa to również ubezpieczenia. Innowacje technologiczne docierają zatem także do towarzystw ubezpieczeniowych i agentów ubezpieczeniowych, pomagając im w codziennych kontaktach z klientem. Przykładem są oferowane przez nas programy: MultiAgent i AgentPro. Każdy z nich pozwala poczynić oszczędności na czynnościach administracyjnych czy zwiększyć sprzedaż. Ci, którzy zdecydują się na ich połączenie, mogą liczyć na dodatkowe korzyści, m.in. eliminując ręczne wprowadzanie danych i tym samym ograniczając błędy.

Agenci ubezpieczeniowi, którzy najczęściej pracują w terenie, chętnie sięgają również po urządzenia i aplikacje pozwalające im na lepszą organizację dnia pracy. Laptop czy tablet pozwala na profesjonalne zaprezentowanie wcześniej przygotowanych materiałów. By nie zapomnieć o spotkaniu czy konieczności wysłania klientowi np. umowy do wglądu, agenci sięgają m.in. po osobiste organizery.

By dopasować się do oczekiwań klientów

Innowacje technologiczne to rozwiązania, przed którymi firmy nie mogą się uchronić, jeżeli chcą skutecznie walczyć o klienta. Z ich wdrażaniem wciąż najlepiej radzą sobie małe podmioty, dopiero wchodzące na rynek. Dzieje się tak z uwagi na brak konieczności przemodelowania dotychczasowego sposobu działania, co muszą zaplanować właściciele banków czy towarzystw ubezpieczeniowych o ugruntowanej pozycji. Również agentom ubezpieczeniowym pracującym na własny rachunek, wdrożenie wybranych innowacji technologicznych nie powinno nastręczyć większych problemów.

Specjaliści zajmujący się tematyką fintech podkreślają, że w najbliższych latach coraz więcej firm będzie musiało zainteresować się innowacyjnymi rozwiązaniami technologicznymi. Te, które wykorzystają ich potencjał, będą w stanie utrzymać się na rynku i skutecznie rywalizować o klienta. Jest to tym bardziej istotne, że rośnie pokolenie klientów biegłych cyfrowo.

Więcej ciekawych materiałów na blogu dla agenta ubezpieczeniowego oraz na Facebooku.

innowacje w branży ubezpieczeń