Czy agent ubezpieczeniowy powinien zainwestować w przenośną drukarkę? Specyfika tego zawodu polega na tym, że pracę wykonywać można w biurze, w domu klienta lub w zaciszu własnego mieszkania. Wszystko zależy od naszych możliwości oraz potrzeb. Jednak, jak w każdym zawodzie, również agent ubezpieczeniowy potrzebuje odpowiedniego sprzętu i narzędzi pracy, bez których jego praca nie jest możliwa lub znacznie utrudniona.

Pomijając już podstawowe narzędzia tj. kartki, długopis, kalendarz czy kalkulator, które są niezbędne podczas wizyty u klienta, warto jest się zaopatrzyć w laptop i przenośną drukarkę. Jest to z pewnością niemały wydatek, jednak koszta związane z tym zakupem mogą się szybko zwrócić. Zalety posiadania komputera są wszystkim powszechnie znane. Nikt w dzisiejszych czasach nie jest w stanie obejść się bez tego sprzętu, który znacznie ułatwia nam codzienne życie i pracę. Mając go przy sobie możemy urozmaicać prezentację oferty licznymi wykresami, danymi oraz prezentacjami. To wzbudzi większe zainteresowanie wśród naszych klientów. Mając już laptop, dobrze jest zainwestować w przenośną drukarkę. Jest to niewielki sprzęt, którym niczym nie przypomina wielkich drukarek sprzed lat.

Co zyskuje agent ubezpieczeniowy, kupując przenośną drukarkę?

  • Profesjonalizm- napisane kilka zdań lub nieudolnie rozrysowane wykresy na kawałku papieru nie wyglądają za estetycznie. Dużo lepiej prezentują się materiały, które są wykonane na komputerze, a następnie wydrukowane i pozostawione klientowi.
  • Mając przy sobie laptop i przenośną drukarkę nie musisz mieć przy sobie wielu niepotrzebnych dokumentów czy wzorów umów. Wszystko znajduje się na Twoim komputerze i w razie potrzeby możesz to natychmiast wydrukować. Unikniesz dzięki temu dziesiątek pogniecionych kartek i wielu wypchanych po brzegi segregatorów i teczek.
  • Umowa, która została w całości sporządzona na komputerze, prezentuje się dużo bardziej profesjonalnie i estetyczniej, niż taka, na której dane wprowadzane są odręcznie. Wprowadzając na bieżąco dane klienta do szablonu umowy, a następnie drukując ją w celu jej podpisania, zbudujesz swój wizerunek jako osoby dobrze przygotowanej i innowacyjnej.

drukarka dla agentaPrzykładem może być drukarka HP Officejet 100. Urządzenie waży zaledwie 2,5 kg z akumulatorem, który pozwala wydrukować nawet 500 stron bez konieczności podłączenia do gniazdka. Dzięki niedużym rozmiarom drukarki, z powodzeniem można zabrać ją na spotkanie z klientem. Cena lepszych drukarek przenośnych rozpoczynają się od 1000 zł. Koszt zakupu może wydawać się wysoki, ale klient na pewno dostrzeże profesjonalizm obsługi i doceni możliwość natychmiastowego otrzymania dokumentów, a my podniesiemy szansę na szybką finalizację sprzedaży.

Wnioskując, agentowi ubezpieczeniowemu nie wystarczy tylko notes, długopis i teczka. Dzisiejsze czasy stawiają przed tym zawodem większe wymagania. Agent powinien mieć przy sobie całe miejsce pracy, które może być zawarte w jednym sprzęcie- laptopie z przenośną drukarką. Już sam komputer ułatwia prace, a uzupełniony o drukarkę świadczy już o najwyższej randze profesjonalizmu.

 

Zobacz o czym piszemy jeszcze na blogu dla agenta ubezpieczeniowego!